Yleinen

EasyPark muuttuu sähköautoilijoille – jatkossa voi maksaa myös lataamisen samaan aikaan pysäköinnin kanssa

Kuva: EasyPark

EasyParkin mukaan eniten autoilijoille sovellusjonglöörausta on pysäköinnin maksamisessa ja sähköauton lataamisessa. Sovellusjonglööraus on sitä, että joutuu arpomaan, mikä palvelu missäkin on käytössä milläkin kännykkäsovelluksella.

EasyPark-pysäköintisovellus päivittyi monipuolisemmaksi sähköauton lataajille. Nyt sovelluksella saa maksettua pysäköinnin kanssa samanaikaisesti myös sähköauton lataamisen. EasyParkin sovellus päivittyi aiemmin toukokuussa jo muun muassa ulkonäön osalta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

EasyParkin pysäköintisovellus päivittyy. Päivittyminen alkoi toukokuun alussa. Tuolloin uudistui sovelluksen ikoninen rullattava kiekko ja samalla perustoimintojen käyttäminen muuttui hieman. Nyt käytössä on uusi toiminto; EasyParkin sovelluksella saa jatkossa maksettua pysäköinnin kanssa samanaikaisesti myös sähköauton lataamisen.

”Sovellusjonglööraus on monelle autoilijalle nykyään tuttu ongelma. Jatkuvasti joutuu arpomaan, mikä palvelu missäkin on käytössä milläkin kännykkäsovelluksella. Ja sitten kun jotain sovellusta ei ole ladannut, juuri sitä sovellusta latauspisteellä tai parkkihallissa tarvitsisi. Tätä ongelmaa samanaikaisuus purkaa”, EasyParkin maajohtaja Jutta Vatanen sanoo.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

EasyParkin sovelluksella toimivien latauspisteiden määrä on laajentunut Suomessa 2 viime vuoden aikana 200-prosenttisesti. Lisäksi sovelluksella voi ladata autoa kattavasti Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Lataamisen maksuominaisuus toimii sovelluksessa pysäköinnin maksamistoiminnon tapaan.

EasyParkin mukaan autoilijoiden on tärkeää huomioida, että sähköauton lataamisen aikainen pysäköintikin voi olla maksullista. Lataaminen ei siis vertaudu tankkaamiseen, mikä johtunee ainakin lataamisen yleensä huomattavasti pidemmästä kestosta.

”Rasittaahan se hermoja, kun löytää niukoilla virroilla jonnekin lataamaan ja sitten tarvitseekin uuden sovelluksen, jotta saa maksettua sen pysäköinninkin. Sakkoriskiä ei kuitenkaan kannata ottaa, jottei tule tiketti latausmaksun oheen”, Vatanen toteaa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Viime viikolla päivittyi EasyPark-sovelluksen koko ulkoasu. Jatkossa sovelluksen hallitsevin väri on valkoinen. Kiekon käyttötarkoitus ei muutu, sillä säädetään edelleen maksettavan pysäköintiajan kesto. Sillä modernisoitui ulkoasu ja parannettiin käytettävyyttä entisestään. Kahden samanaikaisen maksamisen osalta kyse on uudesta ominaisuudesta.

Uutta on myös se, että pysäköintimaksun voi nyt hoitaa yritystilillä ja samalla ladata autoa omakustanteisesti tai päinvastoin.

”Kehityksessä on huomioitu kaikki saatu asiakaspalaute sekä asiakastutkimus. Yritystilin ja henkilökohtaisen tilin samanaikainen käyttäminen on ollut yksi paljon toivottu ominaisuus. Kaikkinensa yritystilin käyttäminen on yhä jouhevampaa. Työkäytön kuitit lähtevät sovelluksesta suoraan työnantajalle, eikä tarvitse hikoilla kuittien kanssa”, Vatanen kertoo.

Autoa ladatessa EasyPark-sovellus näyttää nyt latauksen määrän. Latauksen kustannus on myös uudessa ulkoasussa näkyvästi esillä.

Tämä muuttuu nyt:

  1. Samanaikaisuus käyttöön. Sovelluksella voi nyt maksaa samanaikaisesti sekä pysäköinnin että sähköauton latauksen.
  2. Yritystilin käyttö jouhevoituu. Pysäköintimaksun voi hoitaa yritystilillä ja samalla ladata autoa omakustanteisesti tai päinvastoin.
  3. Lataustilanne näkyviin. Sovellus näyttää latauksen määrän. Samoin latauksen kustannus on näkyvästi näkyvillä.

EasyParkin mukaan päivittyvä sovellus saa lisää uusia ominaisuuksia alkukesän aikana.

Lähde: EasyParkin tiedote

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Yleinen