HMDYleinen

Ensin Barbie-puhelin, ja nyt suomalainen HMD julkisti ”kaljapuhelimen” – The Boring Phone toteutettu yhteistyössä Heinekenin ja Bodegan kanssa

The Boring Phone

Suomalainen HMD Global kertoi jo aikaisemmin helmikuussa yhteistyöstä Mattelin kanssa luodakseen uuden ”barbie-puhelimen”. Tänään HMD on jatkanut yhteistöiden laajentamista, sillä tällä kertaa vuorossa on ”kaljapuhelin”. Laite on viralliselta nimeltään ”The Boring Phone”, ja se on toteutettu yhteistyössä panimoyritys Heinekenin sekä katumuotiyritys Bodegan kanssa.

The Boring Phone on toteutettu rajoitettuna eränä, ja se on suunniteltu erityisesti vähemmän teknisiin toimintoihin sekä sen avulla rohkaistaan ihmisiä nauttimaan tosielämän yhteyksistä illanvietoissa ja irtautumaan älypuhelimista. HMD:n toteuttama Heineken x Bodega -yhteistyön The Boring Phone tarjoaa vain perusasiat, joita tarvitaan puheluihin vastaanottamiseen ja soittamiseen.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Puhelimen läpinäkyvä kuori ja hologrammitarrat ammentavat inspiraatiota Gen Z:n rakkaudesta Newtro-muotiin ja -suunnitteluun ja muistuttavat 2000-luvun alun matkapuhelimia. Lisäksi laite tarjoaa jopa 20 tunnin puheajan, joka on saavutettu sillä, ettei mukana ole nykypäivän turhuuksia, kuten sosiaalisen median sovelluksia.

”Kaikki voisimme hyötyä tauosta älytekniikan jatkuvista häiriöistä; jotain, minkä tutkimuksemme osoittaa olevan vielä tärkeämpää Gen Z:n ja milleniaalien kuluttajillemme. Kun puhuimme heidän älypuhelimen käytöstään, tajusimme nopeasti, että monet heistä tunnistavat olevansa tavallisesti häiriötekijöitä laitteidensa takia, mutta myöntävät myös, etteivät halua olla täysin ilman puhelinta. Heinekenillä haluamme edistää aitojen hetkiä ja auttaa ihmisiä kokemaan todellisen yhteenkuuluvuuden. Luomalla The Boring Phonen olemme palanneet perusasioihin, olemme vähentäneet tekniikkaa auttaaksemme ihmisiä todella yhdistymään oluen äärellä, ilman jatkuvaa värinää ja piippailua”, kommentoi Heinekenin johtaja Nabil Nasser.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Alkuvuodesta 2023 huomasimme jotain hienoa Gen Z:ssä Yhdysvalloissa. He alkoivat vähentää ruutuaikaansa voidakseen paremmin henkisesti, vaihtaen älypuhelimensa yksinkertaisempiin puhelimiin. Koska olemme suuria digitaalisen melun pois kytkemisen kannattajia, olemme erittäin innoissamme The Boring Phonen lanseeraamisesta Heinekenin ja Bodegan kanssa. Siitä varmasti tulee puheenaihe, kun ihmiset ovat liikkeellä”, kommentoi HMD:n markkinointijohtaja Lars Silberbauer.

”Älypuhelimet voivat olla liian kiinnostavia, joten halusimme suunnitella tylsän puhelimen. Olimme todella innoissamme Newtro-ilmiön noususta ja halusimme tulkita uudelleen menneisyyden kulttuurikuvakkeen, jota jotkut nuoremmat Zillenniaalit eivät ehkä ole aiemmin kokeneet. Emme malta odottaa nähdäksemme vastaanoton The Boring Phonelle, kun yhdistämme näkemyksemme yhteisessä luovuuden ja yhteisön tavoittelussa. Tämä todella auttaa vastaamaan parempien illanviettojen tarpeeseen”, kertoi Bodegan perustajajäsen Oliver Mak.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Ibizalla asuva brittiläinen tuottaja TSHA on nopeasti nousemassa yhdeksi jännittävimmistä nuorista taiteilijoista alalla, ja hän juhlistaa The Boring Phonen lanseerausta jakamalla laitteita fanien kesken.

”Taiteilijana haluan olla yhteydessä yleisöön ja tietää, että heillä on hauskaa, mutta se on vaikeaa, kun katsot ylös soittimista ja näet valtameren älypuhelimia välkkyvän edessäsi. Haluaisin nähdä maailman, jossa elämme vain hetkessä; olemme yhteydessä taiteilijaan, kavereihimme ja vain nautimme. Heineken x Bodega The Boring Phone on täydellinen vastalääke älyteknologian luomille esteille illanvietoissa”, kommentoi TSHA.

Heineken ja Bodega esittelevät The Boring Phonen Milanon Design Weekin yhteydessä torstaina 18. huhtikuuta järjestettävässä tilaisuudessa. Tämän jälkeen laitteita jaetaan juhlijoille ympäri maailmaa, jotta he voivat irrottautua, viettää laatuaikaa ystävien, perheen ja läheisten kanssa sekä parantaa illanviettojen laatua.

Lisäksi sovellus, joka muuttaa älypuhelimet tylsiksi, julkaistaan myös kesäkuussa. Sen tavoitteena on antaa niille, jotka eivät saa fyysistä laitetta käsiinsä, mahdollisuuden kokea The Boring Phonen kokemuksen.

Teknisesti The Boring Phone perustuu HMD:n parin vuoden takaiseen Nokia 2660 Flip -puhelimeen. Laitteen rungosta on tehty läpinäkyvä ja mukana on Heinekenin sävyihin sopivia vihreitä yksityiskohtia. Puhelimessa on 2,8 tuuman kokoinen sisänäyttö sekä 1,77 tuuman kokoinen ulkonäyttö. Kameroita on yksi, joka on 0,3 megapikselin tasoinen.

Lisäksi The Boring Phone tarjoaa tuen 4G-yhteyksille, kaksi SIM-korttipaikkaa, muistikorttipaikan aina 32 gigatavuun asti sekä 1450 milliampeeritunnin irrotettavan akun. Lataus tapahtuu micro-USB-liittimen kautta.

Lähde: HMD:n tiedote

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:HMD