ReseteYleinen

Resete kasvattaa vauhdilla huoltokapasiteettiaan kilpailijoiden mennessä nurin – Jatkossa kaikkien merkkien korjaukset onnistuvat

Kuva: Resete

Mobiililaitteiden huoltomarkkinassa eletään mielenkiintoista aikaa, sillä laitteiden huoltovolyymit ovat olleet laskussa viime vuosina. Tämä on johtanut muun muassa huoltoyrityksien kannattavuus- ja rahoitusongelmiin, joka on johtanut jo tänä vuonna kahden merkittävän yrityksen konkurssiin.

Aikaisemmin tänä vuonna pitkään Samsungin huoltoja tehnyt Aito Support päätyi konkurssiin, ja viime viikolla uutisoitiin muun muassa Samsungin, OnePlussan ja HMD:n valtuutetun merkkihuolto Mcaren ajautuneen konkurssiin. Tällä hetkellä markkinassa eteenpäin porskuttaa kuitenkin Resete, joka myös kertoo osaltaan kärsineen heikosta markkinasta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Resete kuitenkin vakuuttaa, että korjausten laadusta, nopeudesta ja asiakastyytyväisyydestä pidetään kiinni ja yrityksen toimintaa on sopeutettu ennakoivasti markkinatilanteeseen. Tyytyväiset asiakkaat ja ratkaisukeskeinen asenne ovat samalle tuoneet yhtiölle uusia päämieskumppanuuksia ja asiakkuuksia pitäen liikevaihdon kasvussa.

”Merkittävän kilpailijan konkurssi näkyi meillä viime viikolla selvänä volyymin kasvuna. Myös asiakkailta ja päämiehiltä tuli runsaasti yhteydenottoja. Kiireisen viikon jälkeen voimme todeta, että kaikki merkit hoituvat nyt meidän kautta. Resetellä on jo valtuutus lähes kaikkien puhelinmerkkien korjaukseen ja viimeisten laitevalmistajien kanssa haemme aktiivisesti ratkaisua. Väliaikaisen ratkaisuna olemme sopineet, että hoidamme meidän kautta nuo merkit Itä-Euroopassa toimivaan huoltoliikkeeseen.” kertoo Reseten toimitusjohtaja Risto Päivänsalo.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Samsungin ja Applen osalta Resete on lisännyt kapasiteettia ennakoivasti kesää kohti ja viime viikon uutisten myötä teknikoita on palkattu vielä lisää.

”Rekrytointiprosessi saatiin heti käyntiin ja on jo pitkällä. Kapasiteettia ajetaan ylös nopeasti mutta kestävästi. Toimituskyvystä ei tingitä, eikä jonoja ole päässyt syntymään.” toteaa Reseten operatiivinen johtaja Tommi Parjanen.

”Viimeisen vuoden aikana Resete on panostanut erityisesti MacBook –korjauskykyyn sekä B2B-palveluihin. Nykyään myös myymälätoimipisteissä pystytään hoitamaan MacBookien korjaukset, jopa odottaessa. Reseten B2B – sekä kiertotalouspalvelut ovat myös olleet kasvussa. Varsinkin vaihtolaitepalvelut ovat olleet kysyttyjä. Maailman muuttuessa enemmän vastuulliseen suuntaan, ovat myös Reseten tarjoamat palvelut käytettyjen puhelinten segmentissä kasvaneet huomattavasti.” kertoo Reseten myyntijohtaja Juha-Pekka Willman.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Huoltoyhtiöiden konkursseja on lähihistoriassa ollut useita. Reseten tavoitteena on omalta osaltaan olla parantamassa markkinan mainetta tältä osin.

”Operaatiot tulee pystyä rakentamaan kustannustehokkaiksi ja kilpailukykyisiksi, sillä markkina on pieni ja katteet matalia. Samalla yhdessä laitevalmistajien kanssa täytyy löytää sellaiset rakenteet ja hinnoittelumallit, joilla toimintaa pystytään pyörittämään kannattavasti. Olemme panostaneet näihin asioihin aktiivisesti, sillä meidän tavoitteena on koko ajan ollut rakentaa markkinaan terve ja pitkäjänteinen toimija, joka pystyy myös panostamaan palveluiden kehittämiseen yhdessä asiakkaiden kanssa.” toimitusjohtaja Päivänsalo toteaa.

Viimeisen vuoden aikana Reseten toiminta on kääntynyt voitolliseksi. Reseten liikevaihdon kerrotaan olleen edellisen 12 kuukauden aikana 4,6 miljoonaa euroa sekä nettotulos oli 87 000 euroa.

Lähde: Resete

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Resete