KameratSovelluksetTeknologiaYleinen

Snap julkisti uudistetut Spectacles-kameralasit

 

Uusissa Spectacles-laseissa on huomattavasti edellismallia pienempi lataus- ja säilytyskotelo.

Yhdysvaltalainen itseään kamerayhtiöksi kutsuva Snap, Inc. on julkistanut seuraajan yli kaksi vuotta sitten ilmestyneille Spectacles-aurinkolaseille. Uusissa Spectacles-laseissa on tuttuun tapaan kamera, joka toimii lisälaitteena yhtiön Snapchat-viestintäsovellukselle.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Fyysisesti uutta aurinkolaseissa on ohuemmat kehykset ja pienemmät sisuskalut, mitkä yhdessä kevyemmän rungon kanssa saavat aurinkolasit tuntumaan miellyttävämmiltä kasvoilla kuin ensimmäiset Spectacles-lasit. Aurinkolasit ovat nyt myös roiskeenkestäviä, joten niiden kanssa voi huoletta viettää aikaa rannalla tai uima-altaalla. Snapin mukaan lasit kestävät myös matalaa rantavettä tietyn aikaa, joten nopeat sukellusvideot omasta perspektiivistä ovat nyt mahdollisia. Vanhempien aurinkolasien lataus- ja säilytyskotelo oli suuri ja kulmikas. Uudessa mallissa Snap on onnistunut pienentämään kotelon kokoa lähemmäs tavanomaista silmälasikoteloa, jota on helpompi kantaa mukana. Snap on myös päivittänyt sekä kehyksien ja linssien värivaihtoehdot.

Toiminnallisesti uutta laseissa on hieman parempi laatu kuvatuissa videoissa, tiedostojen nopeampi siirtäminen aurinkolasien ja puhelimen välillä sekä still-kuvien ottaminen. Still-kuvien ottaminen toimii nyt myös ensimmäisillä Spectacles-laseilla uuden päivityksen ansioista. Uusien Spectacles-aurinkolasien akku on pienempi kuin vanhassa mallissa, mutta sen pitäisi silti kestää samaa käyttöä. Snapin mukaan uuden mallin akku kestää 70 kymmensekuntisen snapin kuvaamisen ja siirtämisen puhelimeen. Vanha malli kesti 100 snapin kuvaamisen verran ilman mainintaa niiden siirtämisestä. Lataus- ja säilytyskotelossa riittää varavirtaa vanhan mallin tapaan neljälle latauskerralle.

Muutoksia on tullut myös laitteiden myyntiin. Ensimmäisiä Spectacles-laseja oli saatavilla rajoitetusti Snapin omasta Snapbot-automaatista, joka kiersi aluksi ympäri Yhdysvaltoja. Myöhemmin Snapbot levisi muualle maailmaan, ja lopulta Snap alkoi myymään laseja verkkosivujensa kautta. Aurinkolasien hinta oli 130 dollaria ja Suomessa 150 euroa. Uudet Spectacles-lasit myydään suoraan Snapin verkkosivujen kautta 150 dollarin tai 174,99 euron hintaan. Myynti alkaa Spectacles.com-sivustolla viikon päästä 3. toukokuuta.

Lähde: Spectacles

Kommentoi

Lisää aiheesta:Kamerat