AndroidPOCOXiaomiYleinen

Xiaomin uusi POCO-brändi haastaa Honorin – Ensimmäinen puhelin on edullinen ja varusteltu huippuominaisuuksilla

POCO on tuore globaalisti tarjolle tuleva älypuhelinbrändi, jonka omistajana toimii kiinalainen Xiaomi. POCO:n tarina alkoi viime viikolla, kun POCO:sta kerrottiin julkisesti ensimmäisen kerran. Xiaomi on aikaisemmin luottanut yhtiön oman brändin vetovoimaan erityisesti Kiinassa ja Intiassa, mutta uusi POCO on nyt kuin Huawein tytärbrändi Honor.

POCO on luotu valmistamaan älypuhelimia, jossa teknologialla on todella välillä. POCO:n mukaan innovaatiot ovat viime aikoina vähentyneet älypuhelinmarkkinoilla, kun taasen hinnat ovat jatkaneet kasvuaan ja ylittäneet nyt jo 1000 dollarin rajan. POCO on luvannut rakentaa jotakin joka torjuu tämän suuntauksen. Uuden brändin alaisuudessa luotu täysin uusin tuote aloittaa perusasioista ja keskittyy nopeuteen. Ei vain suorituskyvyn nopeuteen vaan todelliseen, reaalimaailman nopeuteen.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Koska POCO on uusi alku Xiaomin sisällä, niin uuden brändin avulla on vapaus aloittaa täysin tyhjästä, kun taasen Xiaomin jo valmiiksi laajat toimitusketjut, palvelut ja toiminnot ovat käytettävissä, joka takaa POCO:lle loistavat lähtöasetelmat.

POCO on ilmoittanut keskittyvän erityisesti globaaleihin ja Intian markkinoihin. Uuden brändin ensimmäisen puhelimen odotetaan kantavan nimeä POCOPHONE F1, mutta tarkkaa julkaisupäivää ei ole vielä kerrottu. Puhelimen tiedetään saavan huippuluokan ominaisuudet, mahdollisesti muovisen rakenteen sekä alle 400 euron hintalapun. POCOPHONE F1 -puhelimesta voi lukea tarkemmin täältä.

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Android