SamsungYleinen

Samsung-käyttäjät raivostuivat taittuvanäyttöisten puhelimien takuu- ja korjauskäytäntöihin – Samsungia vastaan saatetaan nostaa ryhmäkanne

Samsungin taittuvanäyttöinen puhelin.

Samsung-käyttäjät ovat raivostuneet korealaisjätin kyseenalaiseen toimintaan taittuvanäyttöisten puhelimien kestävyyden osalta. Ryhmä puolalaisia Samsungin asiakkaita on raporttien mukaan nostamassa ryhmäkanteen yritystä vastaan asian tiimoilta.

Yli 1100 Samsungin valmistamien Galaxy Fold- ja Flip -puhelimien omistajaa ovat valittaneet Facebook-ryhmässä kokemuksista Samsungin asiakastuen ja korjauspalveluiden osalta. Suurin osa käyttäjistä eivät ole olleet kovinkaan tyytyväisiä korealaisjätin toimintaan.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Puolaiset asiakkaat ovat kohdanneet kaksi suurta ongelmaa taittuvanäyttöisten puhelimien osalta. Ensimmäisenä esille on nostettu se, että ajan kanssa taittuvan näytön päällä oleva suojakalvo saattaa huonontua tai lähteä irtoamaan. Toinen ongelma on se, että asiakkaiden kokemuksien mukaan Samsungin korjauskeskukset eivät ole halukkaita ottamaan vastuuta ja tarjoamaan apua.

Vastaavia ongelmakohtia on Samsungin toiminnassa noussut esille myös muissa maissa. Esimerkiksi SuomiMobiilissa nostimme tämän aiheen esille uusien Galaxy Z Flip 4- ja Galaxy Z Fold 4 -puhelimien julkaisun yhteydessä. Myös Suomessa monet kuluttajat ovat kokeneet vastaavia ongelmia Samsungin kanssa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Samsung on kertonut parantaneensa taittuvanäyttöisten puhelimien kestävyyttä vuosi vuodelta, mutta taittuvat näytöt ovat edelleen selvästi alttiimpia vioille kuin normaalit näytöt. Samsung on myös Puolassa kommentoinut asiaa, että asiakkaat saavat vaihdattaa näytön päällä olleen suojakalvon ilmaiseksi takuuaikana.

Facebook-ryhmässä jotkut käyttäjät ovat saaneet ilmaisen näytön vaihdon takuun aikana, mutta toiset eivät kuitenkaan ole olleet yhtä onnekkaita. Puolassa Samsung tarjoaa puhelimille vain yhden vuoden takuun, joka on 1000-2000 euron puhelimelle erittäin lyhyt aika.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Toistaiseksi ei ole varmuutta siitä nostetaanko Samsungia vastaan ryhmäkanne Puolassa, mutta ainakin sellainen uhka Samsungilla saattaa olla. Varmaa on kuitenkin se, että Samsungin on pakko parantaa omia takuu- ja korjauskäytäntöjään taittuvanäyttöisten puhelimien osalta, jos yhtiö haluaa pitää asiakkaansa tyytyväisenä.

///

Päivitys 19.9.2022 kello 13.40: Samsungin tarkentamat tiedot takuu- ja huoltokäytännöistä Suomessa löydät erillisestä artikkelista tämän linkin takaa. 

Lähde: Sammobile.com

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja pääkirjoittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Samsung